Αγορά Εισιτηρίων
Δεν επιτρέπεται η έκδοση εισιτηρίου επιβάτη και απόδειξης μεταφοράς οχήματος εντός του πλοίου.
Το εισιτήριο είναι ατομικό, δεν μεταβιβάζεται και ισχύει μόνο για το ταξίδι, το δρομολόγιο και τη θέση που εκδόθηκε.
Εισιτήρια που έχουν αγορασθεί τηλεφωνικώς ή μέσω της παρούσας ιστοσελίδας παραλαμβάνονται από:
- Το εκδοτήριο του γραφείου μας (Βασιλέως Παύλου 1, Λιμάνι Αστακού, Αιτωλοακαρνανία).
- Ταχυδρομικά, εφόσον υπάρχει επαρκές χρονικό διάστημα μέχρι την ημέρα του δρομολογίου.
- Άλλος τρόπος κατόπιν συνεννοήσεως.
Στοιχεία κράτησης
Σύμφωνα με την οδηγία 98/41 της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για λόγους ασφαλείας, είναι υποχρεωτική η ονομαστική καταγραφή των επιβαινόντων, για κάθε επιβατηγό πλοίο που αναχωρεί από Ελληνικό λιμάνι και πραγματοποιεί πλου άνω των 20 μιλίων από το σημείο αναχώρησης. Συγκεκριμένα, υποχρεωτική είναι η καταγραφή των εξής στοιχείων: το επώνυμο του επιβάτη, το όνομα ή το αρχικό γράμμα αυτού, το φύλλο, η ηλικιακή κατηγορία (ενήλικας, παιδί, βρέφος), καθώς και εάν πρόκειται για άτομο που χρίζει ειδικής βοήθειας.
Για την μεταφορά οχήματος, είναι υποχρεωτική η καταγραφή του ονοματεπωνύμου του οδηγού, ο τύπος του οχήματος και ο αριθμός κυκλοφορίας. Ο επιβάτης υποχρεούται να δίνει, κατά την ηλεκτρονική κράτηση ή την έκδοση του εισιτηρίου, ακριβή στοιχεία της ταυτότητας του, αριθμό τηλεφώνου επικοινωνίας και διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, με αποκλειστικό σκοπό την ενημέρωση του από το μεταφορέα σε περίπτωση καθυστέρησης, ακύρωσης ή ματαίωσης του δρομολογίου του πλοίου.
Σε περίπτωση μη επιθυμίας του επιβάτη να γνωστοποιήσει στοιχεία επικοινωνίας, αυτή καταχωρείται εγγράφως από τον εκδότη στο σύστημα Η.Σ.Κ.Θ.Ε.Ε.Α.
Σε περίπτωση ηλεκτρονικής κράτησης, ο επιβάτης συμπληρώνει τα στοιχεία επικοινωνίας του στην σχετική ηλεκτρονική φόρμα ή συμπληρώνει την επιλογή «Δεν επιθυμώ να ενημερωθώ σε περίπτωση καθυστέρησης, ακύρωσης ή ματαίωσης του δρομολογίου».
Ακύρωση εισιτηρίων
Τα εισιτήρια ακυρώνονται μόνο από το πρακτορείο έκδοσης. Η επιστροφή του κομίστρου γίνεται σύμφωνα με το παρόν νομοθετικό πλαίσιο και ανάλογα με το διάστημα της ακύρωσης ισχύουν τα κάτωθι:
- Για ακυρώσεις έως και 14 ημέρες πριν την προγραμματισμένη ημερομηνία απόπλου του πλοίου, επιστρέφεται ολόκληρος ο ναύλος συν τις κρατήσεις υπέρ τρίτων και το ΦΠΑ.
- Για ακυρώσεις έως και 7 ημέρες πριν την προγραμματισμένη ημερομηνία απόπλου του πλοίου, επιστρέφεται ποσοστό 75% του ναύλου συν τις κρατήσεις υπέρ τρίτων και το ΦΠΑ
- Για ακυρώσεις έως και 12 ώρες πριν την προγραμματισμένη ώρα απόπλου του πλοίου, επιστρέφεται ποσοστό 50% του ναύλου συν τις κρατήσεις υπέρ τρίτων και το ΦΠΑ
- Για ακυρώσεις που γίνονται σε διάστημα μικρότερο των 12 ωρών από την προγραμματισμένη ώρα απόπλου του πλοίου δεν επιστρέφεται τίμημα.
- Τα εισιτήρια που έχουν εκδοθεί μπορούν – πριν την αναχώρηση του δρομολογίου στο οποίο αφορούν – μπορούν εφ’ άπαξ να μεταφερθούν για άλλη ημερομηνία. ή να μετατραπούν σε ανοικτής ημερομηνίας. Εισιτήρια που έχουν ήδη μετατραπεί σε ανοικτής ημερομηνίας ακυρώνονται με παρακράτηση του 50 % της αξίας τους.
- Μετά την αναχώρηση του πλοίου στα εισιτήρια δεν μπορεί να γίνει καμία τροποποίηση.
Τροποποίηση Εισιτηρίου
Ο επιβάτης δύναται να τροποποιήσει το εισιτήριό έως και 24 ώρες πριν από τον προγραμματισμένο απόπλου του πλοίου. Ο επιβάτης μπορεί να προβεί σε αλλαγή εισιτηρίου μόνο σε πλοία της ίδιας εταιρίας και εφόσον υπάρχει διαθέσιμη θέση στο επιθυμητό δρομολόγιο ή να το μετατρέψει σε ανοικτής ημερομηνίας (open date). Σε περίπτωση που ο νέος ναύλος είναι υψηλότερος ο επιβάτης οφείλει να εκδώσει συμπληρωματικό εισιτήριο. Σε περίπτωση που η αξία του νέου ναύλου είναι χαμηλότερη ο επιβάτης δεν δικαιούται επιστροφή της διαφοράς.
Η τροποποίηση του εισιτηρίου από τον επιβάτη γίνεται στον εκδότη αυτού ή στον κατά λιμένα οριζόμενο από το μεταφορέα ναυτικό πράκτορα που νομιμοποιείται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις να εκδίδει εισιτήρια επιβατών και αποδείξεις μεταφοράς οχημάτων για το συγκεκριμένο πλοίο.
Απώλεια Εισιτηρίου
Σε περίπτωση απώλειας του εισιτηρίου ή της απόδειξης μεταφοράς του οχήματος, θα πρέπει να γίνει αγορά νέου εισιτηρίου. Ο επιβάτης θα πρέπει στην συνέχεια να δηλώσει εγγράφως την απώλειά του, αναφέροντας την ημερομηνία του ταξιδιού, το δρομολόγιο, τον αριθμό του απολεσθέντος και του νέου εισιτηρίου. Εάν κατόπιν ελέγχου προκύψει ότι το απολεσθέν εισιτήριο δεν χρησιμοποιήθηκε και δεν αντικαταστάθηκε εντός έξι (6) μηνών από την ημερομηνία ταξιδιού, τότε ο επιβάτης δικαιούται νέο εισιτήριο ίσης αξίας με το απολεσθέν.
Τροποποιήσεις/Ακυρώσεις εισιτηρίων που αγοράστηκαν από την παρούσα ιστοσελίδα
Εισιτήρια επιβατών και οχημάτων που αγοράστηκαν μέσω της παρούσας ιστοσελίδας μπορούν να τροποποιηθούν/ακυρωθούν, εφόσον δεν έχει προηγηθεί άλλη τροποποίηση/ακύρωση, σύμφωνα με τους παραπάνω όρους τροποποίησης/ακυρώσεων, μόνο από το πρακτορείο μας. Για δική σας ασφάλεια, οποιαδήποτε αίτηση μεταβολής στα εισιτήρια πρέπει να συνοδεύεται από έγγραφη δήλωση, όπως το e-mail ή η πλατφόρμα επικοινωνίας της ιστοσελίδας, αναφέροντας όλα τα στοιχεία της κράτησης καθώς επίσης και πλήρη στοιχεία επικοινωνίας. Για ακύρωση σε εισιτήρια που έχουν παραληφθεί, ο επιβάτης θα πρέπει να ενημερώσει έγκαιρα με ένα από τα παραπάνω μέσα και στη συνέχεια να τα προσκομίσει ή να τα αποστείλει στο γραφείο μας (Βασιλέως Παύλου 1, Αστακός Αιτωλοακαρνανίας).
Εισιτήρια Ανοικτής Ημερομηνίας (Open Date)
Τα εισιτήρια ανοιχτής ημερομηνίας ισχύουν για δώδεκα (12) μήνες και οι κάτοχοί τους οφείλουν να προβαίνουν έγκαιρα σε κράτηση θέσης για συγκεκριμένο δρομολόγιο. Τα εισιτήρια ανοικτής ημερομηνίας δεν ισχύουν για επιβίβαση χωρίς κράτηση. Σε περίπτωση που ο νέος ναύλος είναι υψηλότερος ο επιβάτης οφείλει να εκδώσει συμπληρωματικό εισιτήριο. Σε περίπτωση που η αξία του νέου ναύλου είναι χαμηλότερη ο επιβάτης δεν δικαιούται επιστροφή της διαφοράς. Τα εισιτήρια ανοικτής ημερομηνίας δεν ισχύουν για επιβίβαση, εκτός εάν αντικατασταθούν από νέα εισιτήρια με την ημερομηνία αναχώρησης.
Ναύλοι – Εκπτώσεις
Οι τελικές τιμές των εισιτηρίων και των αποδείξεων μεταφοράς οχήματος περιλαμβάνουν τον καθαρό ναύλο, τις επιβαρύνσεις υπέρ τρίτων και το ΦΠΑ. Έκπτωση στους ναύλους δικαιούνται τα πρόσωπα που εμπίπτουν σε μια από τις κατηγορίες της ΥΑ 3324.1/01/13 της 15/7/2013, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει. Επιβάτες που δικαιούνται έκπτωση οφείλουν να το δηλώνουν κατά την κράτηση και να φέρουν όλα τα απαραίτητα αποδεικτικά, τόσο κατά την έκδοση του εισιτηρίου, όσο και κατά την επιβίβαση στο πλοίο. Μετά την έκδοση του εισιτηρίου δε γίνεται επιστροφή χρημάτων για όποιες διαφορές προκύψουν. Παιδιά ηλικίας έως 5 ετών ταξιδεύουν δωρεάν και είναι απαραίτητη η κράτηση και η έκδοση εισιτηρίου με μηδενικό ναύλο. Παιδιά 5-10 ετών έχουν 50% έκπτωση στον κανονικό ναύλο, σε όλες τις κατηγορίες θέσης. Φοιτητική έκπτωση 25% δικαιούνται μόνο οι φοιτητές των Ελληνικών Δημόσιων Πανεπιστημίων. Η μεταφορά ομάδων επιβατών (groups), τουριστικών λεωφορείων, ρυμουλκών αποσκευών και ρυμουλκών βαρών υπόκεινται σε ειδικές συμφωνίες.
Προγραμματισμός Πλοίων
Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν το δικαίωμα να αντικαταστήσουν το πλοίο που επρόκειτο να εκτελέσει το επιθυμητό δρομολόγιο κατόπιν συμφωνίας με το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας.
Κατοικίδια
Τα πλοία των συνεργαζόμενων εταιρειών διαθέτουν ειδικά διαμορφωμένους χώρους για την παραμονή κατοικίδιων ζώων κατά το ταξίδι, στους οποίους αυτά παραμένουν υποχρεωτικά καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού. Τα κατοικίδια δεν επιτρέπονται στους εσωτερικούς κοινόχρηστους χώρους και στις καμπίνες. Εξαίρεση αποτελούν μικρόσωμα κατοικίδια που μεταφέρονται σε ειδικά καλάθια/κλωβούς ή φέρουν φίμωτρο και είναι εμβολιασμένα..
Διαδικασία Επιβίβασης
Κατά την επιβίβαση, ο επιβάτης υποχρεούται:
- να βρίσκεται ο ίδιος και το όχημα που θα μεταφέρει στον χώρο επιβίβασης του πλοίου μία ώρα πριν την αναχώρηση.
- μαζί με το εισιτήριο του να επιδεικνύει και τα απαραίτητα δικαιολογητικά σε περίπτωση που διαθέτει εισιτήριο με μειωμένο ναύλο, και κατά την επιβίβαση και κατά τον έλεγχο, και να καταλαμβάνει την αντίστοιχη θέση που αναγράφεται σε αυτό.
- Σε περίπτωση ατόμου με αναπηρία ή μειωμένη κινητικότητα, να ενημερώνει τον εκδότη του εισιτηρίου ή το μεταφορέα ότι έχει ανάγκη συνδρομής, το αργότερο σαράντα οκτώ (48) ώρες πριν από την παροχή της συνδρομής. Επιπλέον, κατά την κράτηση, να κοινοποιεί στο μεταφορέα τις ειδικές του ανάγκες για κατάλυμα, κάθισμα ή τις απαιτούμενες υπηρεσίες ή την ανάγκη να φέρει μαζί του ιατρικό εξοπλισμό.
- Κατά την επιβίβαση και την αποβίβαση, απαγορεύεται η παραμονή επιβατών στα οχήματα, με εξαίρεση τους οδηγούς.
- Στην περίπτωση που επιβάτης εφοδιασμένος με εισιτήριο δεν προσέλθει εγκαίρως στο πλοίο (μέχρι την προγραμματισμένη ώρα απόπλου), δεν δικαιούται επιστροφής του αντιτίμου του εισιτηρίου που κατέβαλε.
Αποσκευές
Ο επιβάτης δικαιούται να μεταφέρει χειραποσκευές βάρους μέχρι 50 κιλών, χωρίς να καταβάλλει ξεχωριστό ναύλο. Τα άτομα μειωμένης κινητικότητας δικαιούνται να μεταφέρουν επιπλέον χειραποσκευών, κάθε εξοπλισμό ή βοήθημα που απαιτείται για την αυτόνομη μετακίνηση τους, ανεξαρτήτως βάρους χωρίς καταβολή επιπλέον ναύλου. Οι επιβάτες θα πρέπει να φέρουν μαζί τους τα προσωπικά είδη που τυχόν χρειασθούν κατά τη διάρκεια του ταξιδίου καθώς απαγορεύεται η πρόσβαση στο garage του πλοίου κατά τη διάρκεια του πλου. Το πλήρωμα και οι ναυτ. εταιρίες δεν ευθύνονται για τυχόν κλοπή ή απώλεια χρημάτων, αξιόγραφων και λοιπών τιμαλφών αντικειμένων εντός του πλοίου, σε περίπτωση που δεν τους έχει ανατεθεί η φύλαξη αυτών.
Ασφάλεια στο Πλοίο
- Απαγορεύεται αυστηρά η μεταφορά όπλων, εκρηκτικών υλών και άλλων επικίνδυνων ουσιών ή υλικών εν πλω.
- Απαγορεύεται η πρόσβαση και η παραμονή των επιβατών στο garage των πλοίων και σε οποιαδήποτε ανοικτή περιοχή των ταχυπλόων καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδίου.
- Απαγορεύεται το κάπνισμα σε όλους τους εσωτερικούς χώρους του πλοίου και η ρίψη αναμμένων τσιγάρων στους εξωτερικούς χώρους του .
- Απαγορεύεται η τοποθέτηση αποσκευών στις θέσεις επιβατών καθώς και η τοποθέτησή τους σε σημεία που παρεμποδίζουν τη διέλευση των επιβατών στους διαδρόμους.
- Ο επιβάτης υποχρεούται να υπακούει στις οδηγίες των αρμόδιων προσώπων του πλοίου και να συμμορφώνεται στους κανονισμούς του πλοίου, καθώς και στις οδηγίες του πλοίαρχου ή του προσωπικού του πλοίου.
Καθυστέρηση δρομολογίου
Οι ακτοπλοϊκές εταιρίες δεν ευθύνονται για τυχόν καθυστέρηση δρομολογίου, παρέκκλιση και μη τήρηση κανονικής πορείας που οφείλονται σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες ή εντολές του ΥΕΝ και των Λιμενικών Αρχών ή σε λόγους ανωτέρας βίας και γίνονται με κύριο μέλημα την ασφάλεια των επιβατών. Σε περιπτώσεις που το προγραμματισμένο δρομολόγιο δεν πραγματοποιηθεί από υπαιτιότητα της Εταιρίας ή για λόγους ανωτέρας βίας, όπως το απαγορευτικό απόπλου λόγω καιρικών συνθηκών, επιστρέφεται στον επιβάτη ολόκληρη η αξία του εισιτηρίου ωστόσο το γραφείο έκδοσης δεν έχει καμία επιπλέον υποχρέωση.
Παράπονα/Καταγγελίες
Για κάθε παράπονο ή καταγγελία κατά τη διάρκεια του πλου οι επιβάτες δύνανται να απευθύνονται στον ορισμένο για το σκοπό αυτό αξιωματικό του πλοίου και μετά το πέρας του ταξιδίου στην ακτοπλοϊκή εταιρεία ή στις λιμενικές αρχές, σύμφωνα με το οριζόμενα στη σχετική νομοθεσία.
Γενικές πληροφορίες
Οι επιβάτες οφείλουν να συμμορφώνονται προς όλους τους κανονισμούς ασφαλείας και να τηρούν τους κανόνες υγιεινής. Επιπλέον, οφείλουν να συμμορφώνονται προς κάθε εντολή του Πλοιάρχου ή οδηγία των μελών του πληρώματος κατά τη διάρκεια του ταξιδίου και να απευθύνονται στα αρμόδια μέλη του πληρώματος σε περίπτωση προβλήματος.